zaterdag 7 maart 2009

Weer terug van logeren

Zo na een lange reis ben ik weer terug op mijn oude stekkie. Eerst heb ik even goed rond gesnuffeld in huis en het ruikt hier nog steeds vertrouwd. Dat valt me weer mee van de baasjes. Ze halen hier regelmatig mijn heerlijke vertrouwde luchtjes weg met water en schoonmaak spul. Dat hebben ze een tijdje gedaan met een luchtje wat ik niet helemaal kon waarderen. Chloor heet dat. Toen moest ik steeds maar laten blijken dat ik dat niet kon hebben. Ik ben er steeds flink over heen gaan sproeien zodat ik het niet meer rook. En boos dat ze dan werden…niet te geloven. Schelden en mopperen op mij.

En ik ze maar duidelijk proberen te maken dat ik mijn eigen lucht gewoon over die chloor heen moet spuiten. Ik weet niet wat dat is…dat zit gewoon in mij. Dat doe ik buiten ook als de andere katers hier hun luchten achterlaten. Dan moet ik er gewoon mijn eigen geur over heen sproeien. Ik kan dat niet laten. Nu zijn ze er een tijdje geleden achter gekomen dat ik daar echt niets aan kon doen en ruikt alles redelijk acceptabel hier in huis. Ze maken zeker met iets anders schoon. En als ik dan toch weer eens wil sproeien in huis moet ik naar een man met een witte jas. Die geeft me dan iets waardoor het minder word. Daar vertel ik nog wel eens een andere keer meer over.

Maar nu ik dus weer terug ben mag ik ook weer in de tuin hoop ik. Ga ik daar eens lekker rond snuffelen of al mijn bekende buurtkatten nog langs zijn geweest. En tja….daar zou ik dan wel even over heen moeten gaan sproeien. Want ze zullen natuurlijk wel moeten weten dat ik weer terug ben en dat het mijn tuin is!

1 opmerking:

Anoniem zei

Geen wonder dat hij blijft sproeien, chloor mag je nooit gebruiken om de plek schoon te maken, daar reageren ze juist op.
Wat een leuke blog, ik zal je even linken :-)