maandag 9 maart 2009

Personeel

Als kat ben je natuurlijk de baas in huis. Dat is logisch toch? De mensen die hier ook wonen zijn mijn personeel. Ze verzorgen mijn maaltijden, verschonen mijn sanitair en houden deuren en ramen voor mij open. En dat allemaal op mijn commando’s. Ik heb twee van deze vaste krachten hier rondlopen. Ze zorgen dat ik een comfortabele ligplaats heb en geregeld begeleiden ze mij naar buiten.

Soms heb ik ook wel eens wat tijdelijke krachten erbij. Dat is meestal leuk personeel. Want die luisteren veel beter naar mij dan die twee vaste krachten. Over die laatste heb ik wel heel veel aan te merken. Ze vergeten geregeld wie hier de baas is in huis en beginnen dan zelfs heel brutaal mij te commanderen. Ze vinden dan dat ik genoeg heb gegeten en vullen mijn bak niet meer bij of ze jagen me weg van extra verwarmde plekjes zoals het aquarium.

De laatste keer dat ik van deze lekkere plek werd weggejaagd hoorde ik iets heel vervelends. Het was de grootste van de twee en die zei: “ Ik laat me niet de wet voorschrijven door dat kleine harige monster….ik ben de baas en niet hij vanaf nu ga ik die haarbal extra in de gaten houden! “ Dat zei hij letterlijk en hij keek me dreigend na….erg he? Ik ben natuurlijk vreselijk geschrokken van deze uitspraak. Dat betekend dat de rollen nu omgedraaid zijn en die twee de baas gaan spelen over mij. Dan heb ik dus een grote en kleine baas.

Ik denk dat we hier nu heel wat wrijvingen gaan krijgen. Vooral met die grote baas want die is veel strenger dan die kleine baas. Ik hou jullie op de hoogte.


Wisten jullie dat...

...je mij kan adopteren?
Je kan mij hier adopteren, je ontvangt dan eens per week een mailtje met de nieuwste verhaaltjes, extra foto's en leuke gadget's.

...Ik bijna jarig ben?
15 maart aanstaande vier ik mijn 14e verjaardag samen met jou! Hoe...? Hou mijn blog in de gaten voor de festiviteiten, of adopteer mijn om er als eerste bij te zijn.

Geen opmerkingen: