donderdag 19 maart 2009

Vacht


Net heb ik mijn vachtje weer eens helemaal opgepoetst. Nu ben ik weer lekker schoon en al mijn losse haartjes zijn weer eens weg gelikt. Soms helpt mijn baasje er ook bij. Vooral in het voorjaar. Dan gaat ze flink met een borstel over mijn vacht heen. Heerlijk vind ik dat.

Net als ik heeft mijn baasje ook een soort van vacht. Nou ja vacht? Meer een soort raar pluimpje op haar hoofd. Voor de rest bedekt ze haar lijf met stof. Heel lastig want die stof moet dan weer gewisseld en gewassen worden in een machine. Een heel gedoe lijkt me dat.

Ik ben graag bij mijn baasje in de buurt. Ik hou van gezelschap. Zo ook vanmorgen. Ze was de hele ochtend in de badkamer bezig. Ik denk ik ga daar gezellig bij zitten. Even kijken wat ze allemaal aan het doen is met dat pluimpje op haar hoofd.

Eerst werd het flink geborsteld en in allemaal plukjes verdeeld. Daarna maakte ze een soort van papje wat ze er op smeerde. Na een poosje werd dat papje er weer uitgewassen en droog geblazen. Raar hoor…als ik mijn kopje schoon wil maken dan lik ik gewoon mijn pootje en wrijf dat over mijn kop heen. En klaar ben ik.

Toen het vachtje van mijn baasje droog was keek ik wel even raar op. Het is helemaal van kleur veranderd. En aan haar te vrede blik te zien vind ze het nog mooi ook. Nou ik snap dit dus niet. Heb je al zo klein stukje vacht dan ga je het nog van kleur veranderen ook. Wat maakt dat nou uit…Mensen…het blijven rare wezens.

Ik heb na afloop een extra aai over mijn bol gekregen en ze beloofde me morgen ook weer eens extra goed te borstelen… kijk dat is dan wel weer lekker.

Geen opmerkingen: