donderdag 26 maart 2009

Regen

Bah het regent en ik ben helemaal nat.
Dat komt omdat ik buiten ben geweest. Zo als gewoonlijk zat ik achter in de tuin vast aan mijn touwtje. Niet leuk om vast te zitten maar ik ben het gewend. Tenminste? Dat denken mijn baasjes dan.

Geloof me… het went nooit. Ik kan zo niet lekker met de andere katers knokken en achter de leuke buurt poezen aan. Meestal zit ik maar wat rond te kijken en loop een stukje met de paar meters touw die ik heb. Zomers is dat niet zo probleem. Dan ga ik gewoon lekker in het zonnetje liggen. Dan heb ik toch nergens zin in. Maar nu is het nat buiten en bovendien heeft het geregend. Tussen de buien door zit ik dan even buiten. Mijn baasjes letten soms niet echt op en vergeten mij zo nu en dan.

Het begon net te regenen en ze hebben dat binnen niet door gehad. Nee logisch die zitten dan ook samen lekker knus op de bank en denken niet aan een dinges kater die in de tuin zit.
En ik maar mauwen en roepen om aandacht. Gelukkig heeft een van de baasjes hele goede oren en hoorde ze mij. Ik werd gelukkig los gemaakt en kon naar binnen rennen. Nu ben ik me aan het opwarmen in mijn mandje bij de verwarming.

Zo zijn ze dan weer wel. Ze weten dat ik dat lekker vind en hebben mijn mandje een vaste plek gegeven bij de verwarming. Ik krijg ook een paar extra brokjes. Zouden we zich een beetje schuldig gevoeld hebben dat ze me vergeten zijn? Ach ze zijn toch best wel bezorgd om mij.

Geen opmerkingen: