dinsdag 7 april 2009

Vensterbank

Ik lig nu lui in de vensterbank. Als de verwarming aan staat of het zonnetje schijnt is het een lekker warm plekje. Af en toe kijk ik naar buiten en zie de buurt katten dan rondlopen. Ze liggen soms buiten in het zonnetje of maken onderling ruzie. Soms wil ik mee doen en zeur dan bij de baasjes die mij dan aan mijn lijntje buiten zetten. Dat vind ik best wel aardig van ze. Alleen begrijpen ze me soms verkeerd.

Ik wil dan liever aan de voorkant kant van het huis want daar lopen de meeste katten. Maar wat doen ze…zetten ze me in de tuin achter het huis vast. Daar komt zo nu dan wel eens een buurtkat om de hoek kijken als ik buiten zit maar die is dan zo weer weg.. De meeste katten lopen echt aan de andere kant van mijn huis.

Een enkele keer lopen ze met mij mee naar de voorkant. Dat is ook wel goed bedoeld van ze hoor maar eigenlijk heb ik er dan niet zo veel aan. De andere katten gaan weg als ze zien dat mijn baasje achter mij aanloopt.

Jammer ik zou zo graag eens lekker met de katten aan de voorkant kennis willen maken. Maar op deze manier gaat dat echt niet lukken. Ik vrees dat ik deze buurtkatten alleen vanuit de vensterbank zou blijven zien. Dat heeft ook wel wat hoor. Want ik zit er zo wel lekker warm en lui naar te kijken.

Geen opmerkingen: