donderdag 2 juli 2009

Wandelen

Er is veel te lezen op internet over katten. Hier wat tips over het wandelen aan een lijntje.Je kunt een kat leren om aan de leiband te wandelen. Het beste is om hier zo vroeg mogelijk mee te beginnen, want het is vaak moeilijker om volwassen katten iets nieuws te leren. Geduld is belangrijk. Doe bijvoorbeeld eerst enkele dagen het harnas en de leiband om en laat de kat zo vrij in huis rondlopen. Na enkele dagen kan je proberen om de leiband vast te houden en de kat door het huis te leiden. Pas na een week kun je proberen om de kat mee naar buiten te nemen. Ga in het begin niet te ver weg. Een stukje in de tuin is vaak al voldoende om een kat te laten wennen. Je zou zien dat hij vanzelf gaat wennen aan het meelopen.Tot zover dit artikel.En ik zit dus al heel lang aan een lijntje en meelopen doe ik dus echt niet graag.Meestal verzet ik me heftig als ik meegetrokken word. Mijn grote dikke vierkanten poten ( zie vorig artikel ) komen dan goed van pas.


Geen opmerkingen: