zaterdag 18 juli 2009

Kruik


Slapen doe ik in mijn mandje op de gang ’s nachts. Dat schijn ik aan mezelf te danken hebben. Ze vertrouwen me niet alleen in de kamer. In de wintermaanden kan het in de gang best wel eens koud zijn daarom is mijn mandje goed afgeschermd. Er hangt een dekentje voor en mijn mandje staat tegen de verwarming. Alleen staat de verwarming ‘s nachts laag en heb ik er niet zo veel aan. Maar daar heeft de kleine baas wat op gevonden. Ze vult een kruikje met warm water en die legt ze in mijn mandje. Om het kruikje zit een vachtje in de vorm van een tijgertje. Ik ga daar lekker tegen aan liggen. Wat een verwennerij van dat kleine baasje. Maar dan die grote baas…die kan nog wel eens roet in het eten gaan strooien. Hij vindt het allemaal maar onzin van die kruik. Ik ben geen echte kater volgens hem grrr. Hij zegt dat alle katten buiten lopen, weer of geen weer en ik hier ’s nachts met een kruik in een mandje lig. Ik moet die kruik dan maar eens af gaan wennen zegt hij.Ergens heeft hij wel een beetje gelijk. Het is warm genoeg in mijn mandje. Maar die grote baas vergeet een ding….. hij ligt iedere nacht zelf lekker warm tegen de kleine baas aan in zijn grote mand boven. Dat zegt de kleine baas zelf ook tegen hem. Dus met mijn kruikje zit het nog wel goed zolang de kleine baas op mijn hand is. En ik geniet er nog lekker van.

Geen opmerkingen: