zaterdag 6 juni 2009

Brostelen

Eigenlijk heb ik een heel gemakkelijk leventje. Ik lig de hele dag een beetje te luieren en kijk af en toe naar de andere katten buiten. Mijn eten word twee keer per dag opgediend. En mijn vachtje word geborsteld tegen de losse haren die ik anders inslik. Mijn baasje pakt dan het borsteltje en begint me flink te rossen zoals ze zelf zegt. Dan komen er grote plukken haar los die dan door de lucht dwarrelen. Dat gebeurd ook meestal buiten. Ik vind dat harde borstelen best een prettig gevoel. Stevig over mijn rug heen en langs mijn kopje met de borstel.
Prrrr lekker genieten is dat. Maar soms word mijn baasje wel erg enthousiast. Ze wil dan ook mijn buik even doen want daar zitten ook veel losse haren.
Maar dat vind ik nou net niet zo lekker. Ik kan dat niet goed hebben en waarschuw haar met gegrom. En als ze dan toch door gaat word ik echt boos. Hap deed ik laatst….zo in haar hand.
Niet ze erg hoor, want ik bijt niet zo hard. Maar schijnbaar heeft ze hier wel van geleerd want nu word ik op mijn buikje veel voorzichtiger geborsteld. En als ik maar heel even begin te grommen stopt ze gelijk. Kijk dat is nu wat ik bedoel met een gemakkelijk leventje.
Even een beetje grommen en ze luisteren gelijk naar me. Heerlijk dat afgerichte personeel van mij.

Geen opmerkingen: